الأربعاء، 2 ديسمبر 2009

رابعة العدوية




أنا من أنخدعت كثيربأسم الهوى



أنا من سئمت الدنيا بكل ما فيها من دوى


أنا من ضاع أحلامها فى الانتظار


أنا نجمة فى السماء تلفت الانظار


أنا أجمل صَدفة فى عالم البحار


أنا لن ولم أكون نطفة فى الافكار


أنا لا أكون سطر فى صحيفة الأشرار


أنا نجمة فى السماء عاليا


لا أحد يجرحنى بالأنظار


أنا التى يحلم بها الكثير


ولكننى لا أحلم إلا بالأثير


أثير فى قلبى الكبير


فهذا ليس بغرور


فأنا أحلق فى السماء مثل العصفور


أعيش وأحب وأطير مثل الطيور


فأناأجمل جِنية فى البحور


فأنا التى يغار منها أبهى الزهور


فلاما لا أحلق فى السماء


ولما لا أغرد مثل الطيور


ولما لا أحلم بالاثير


فأنا يا حبيبى أنتظر


من يأتى ويأخذنى الى عالم النجوم


فليس ذلك بغرور


ولكننى أحمد ربى


فى صباح كل يوم


واحمدة على خلقى


فى أبهى الظهور


عرفت من أنا


أنا موجودة داخل كل فتاة عربية


موجودة داخل كل فتاة مصرية


فأنا رابعة العدوية












هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

ايون ياعم
بس مديه ع شويه غرور او ثقه ههههههههه
بس جميله يايارا
ويارب دايما قلمك للأحسن

ياره عبدالله يقول...

لا مش غرور دى بس شوية ثقة بالنفس
ولازم كل البنات يبقى عندهم ثقة فى نفسهم ولا اية
نورتينى يا سكرة